Casino City voert een streng beleid om de kans op kansspelverslaving zoveel mogelijk te beperken. De beste zorg voor onze gasten en medewerkers staat hierbij centraal.
Casino City controleert indien nodig de leeftijd van haar gasten. De minimumleeftijd bedraagt bij al onze vestingen 21 jaar. Bij twijfel vragen we altijd naar een identiteitsbewijs. Kan de gast geen identiteitsbewijs overleggen? Dan laten we de gast niet toe tot de vestiging.
In alle Casino City vestigingen voldoen de kansspelautomaten aan de keuringseisen.
Onze medewerkers volgen verplicht trainingen om kansspelverslaving te herkennen en indien nodig actie te ondernemen. Zij zijn in het bezit van een GGZ certificaat. Deze trainingen worden gegeven door instituten die door GGZ Nederland erkend zijn. Trainingen zoals gastheerschap, spelkennis en het omgaan met conflicten maken ook onderdeel uit van ons vaste opleidingspakket.
Casino City richt zich op een brede, gevarieerde groep gasten die zich wil ontspannen tijdens een middag of avondje uit. Dat zorgt voor sociale controle bij de groepen die samenspelen, een wisselend publiek en intensiever contact tussen de medewerkers en de gasten.
Wij conformeren ons aan de Reclamecode voor kansspelen. Dat betekent dat wij geen reclame maken die gericht is op jong volwassenen (18-24) en / of andere maatschappelijk kwetsbare groepen.
In al onze vestigingen is foldermaterialen aanwezig over de risico’s van kansspelen. Verder staat op iedere automaat informatie om gasten te wijzen op de risico’s. Al onze speelautomaten voldoen aan de door de wet bepaalde uitkeringspercentages.
Constateren we een dreigende kansspelverslaving? Dan bieden we onze gast een vrijwillig entreeverbod aan. Drie of zes maanden lang wordt de gast vervolgens geweigerd in onze vestigingen.